elkaars maatje in plaats van "hulpvrager"
Gewoon elkaar bellen of het uitkomt en gaan!
samen in een clubke van twee
Jo is niet zo van de clubkes. Is er niet iemand waarmee ik een terrasje kan pakken, beetje buurten, ergens een keer gaan kijken naar iets?
Jo is een aardige man, maar vond niet zomaar iemand, best spannend ook om zoiets te vragen.
Via internet met een beetje hulp is dan net iets makkelijker.
Een medewerker van het Dorpsteam zag de vraag op Goirlevoorelkaar en dacht aan een inwoner uit het dorp met een soortgelijke vraag. Jo en zijn maat hebben een match omdat ze beiden niet van de clubkes zijn, maar wel van een beetje gezelligheid houden. Gewoon elkaar bellen of het uitkomt en gaan.
Ze kunnen weer een paar jaar vooruit!
van angst naar kracht
Een paar jaar geleden, het zal rond 2016 zijn geweest, zat ik op een avond alleen thuis op de bank. Het journaal stond aan. Hierop was te zien hoe mensen in Nederland met fakkels en dranghekken protesteerden tegen de komst van vluchtelingen in hun dorp. Ze klonken boos en bang en ze vertelden dat hun kinderen gevaar liepen als die vreemdelingen bij hun in het dorp zouden komen wonen.
Lees het verhaal